קנדוק חושפת את שמות העובדים שנחטפו ומודיעה על מחסור צפוי בזנים

בהמשך לחשש לפעילות מתקן הגידול של חברת קנדוק בקיבוץ ניר עוז בעקבות מתקפת הטרור, בחברה מודיעים על מחסור צפוי בזני קוקיז, טייסון, בינסק ועוד, וחושפים את שמות עובדי המתקן שנחטפו. 11 זנים חדשים שהספיקו לצאת להפצה עוד קודם למלחמה צפויים להגיע לבתי המרקחת בקרוב

בקיבוץ ניר עוז, אחד הקיבוצים שנפגעו באופן הקשה ביותר במתקפת הטרור, נמצא כידוע אחד המתקנים הגדולים ביותר בישראל לגידול קנאביס רפואי, המספק לעשרות אלפי מטופלים חלק משמעותי ממוצרי הקנאביס המצליחים בישראל.

המתקן, שמעסיק כ-200 עובדים אשר רבים מהם הם תושבי עוטף עזה, הוקם בשותפות בין חברת קנדוק (74%) וקיבוץ ניר עוז (26%). כפי שכבר פורסם, ישנה סכנה להמשך פעילותו לאחר שנפגע במתקפת חמאס לפני כשבועיים, במהלכה אף נחטפו שניים מעובדי החברה, שאת שמותיהם קנדוק חושפת לראשונה כעת.

החטופה הראשונה היא אילנה גריצווסקי קמחי, בת 30 תושבת קיבוץ ניר עוז, מנהלת תחום ריבוי וגנטיקה בחברה, שעלתה לארץ ממקסיקו בגיל 16 מתוך שליחות וציונות ושירתה בצה”ל כנהגת אמבולנס בגדוד חרב. אמה ורוב משפחתה הגרעינית עדיין מתגוררים במקסיקו ואביה תושב ישראל.

מתן אטדגי ואילנה קמחי, בני הזוג עובדי קנדוק שנחטפו לעזה
מתן אטדגי ואילנה קמחי, בני הזוג עובדי קנדוק שנחטפו לעזה

החטוף השני הוא מתן אטדגי, בן 23 תושב קיבוץ ניר עוז, אחד המגדלים במתקן, לו שתי אחיות ומשפחה באופקים. מתן ואילנה הם בני זוג, אשר הכירו במסגרת עבודתם המשותפת במתקן הגידול. הם נחטפו מהממ”ד בביתם בקיבוץ סביב השעה 10:00 בבוקר ומאז נותק עמם הקשר.

על פי דוחות החברה לבורסה, במתקן השוכן בכניסה לקיבוץ ניר עוז הושקעו יותר מ-100 מיליון ש”ח והוא חולש על כ-170 דונם, מתוכם 30 דונם המשמשים לגידול בפועל. המתקן מייצר בקצב של כ-10 טון קנאביס רפואי בשנה (כלומר כ-20% מהיקף השוק) ומחזיק מלאי בהיקף של מספר טונות. למעשה, מתקן הגידול של קנדוק בניר עוז הינו מתקן הקנאביס תחתיו רשומה כמות המוצרים הגדולה בישראל, עם כ-100 זנים שהושקו רק בשנתיים האחרונות.

סרטון ראשון מתוך מתקן קנדוק בניר עוז

בעקבות המצב הבטחוני, המתקן של קנדוק, הממוקם כ-2 ק”מ בלבד מגדר הגבול עם עזה, הוכרז כשטח צבאי סגור וגישת העובדים אליו אסורה, דבר שכעת עלול לדברי החברה להביא למחסור צפוי במוצרים של כמה מהמותגים המובילים של החברה בשוק, בהם זני קוקיז, ספייס לאבס, המבולדט וגם טייסון ובינסק שטרם הושקו. החברה ציינה בהודעתה לבורסה כי היא אינה יודעת לאמוד את גודל הנזק שנגרם למתקן בכללותו, או בפרט לאלפי צמחי הקנאביס, לבנק הגנטיקה ולמלאי.

עם זאת, קנדוק כן הספיקה לפני המלחמה להעביר סחורה ממתקן הגידול להפצה, כולל 11 זנים חדשים שצפויים לצאת לחנויות בהדרגה במהלך החודש הקרוב. 3 הזנים הראשונים מתוכם יהיו זמינים בבתי המרקחת כבר החל מהשבוע הבא והיתר בהמשך. כמו כן, בעקבות המצב המורכב קנדוק הודיעה כי תעניק הנחה של 20 ש”ח בתקופת ההשקה לכלל המטופלים, ותמשיך במימון מלא של המרשם של החודש הקרוב עבור תושבי העוטף, כפי שכבר פורסם עם פרוץ המלחמה.

מקנדוק נמסר: “אנו בקנדוק ניר עוז בחרנו להוביל ולבנות פרויקט קנאביס רפואי רחב ממדים בעוטף, ויחד עם עובדינו המסורים אנו גאים מאוד במפעל חיינו. מיד עם פרוץ מתקפת הטרור עמדנו לצד הקהילות ומשפחות עובדינו בעוטף, ואנו פועלים ככל שביכולתנו לשחרור החטופים וביניהם שניים מעובדינו. כחברה בעלת ערכים חברתיים בחרנו גם להירתם ולסייע בשלל צרכים למשפחות הנפגעים והמפונים, ולקהילת מטופלי הקנאביס של יישובי העוטף. בשעת מלחמה קשה זו, כשרבים מחברינו ועובדינו לוחמים בחזית, אנו מאמינים בשליחות למען קהילת המטופלים בישראל ובעיקר עבור אלו ששרדו את התופת והטרור וזקוקים לנו כעת. יחד ננצח.” 

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר